Två dagar kvar.....

Skrivet 2010-03-24 @ 20:51:44
Har inte kunnat sova på hundra år men jag försöker hålla påsarna under ögonen i styr med foundation och täckkräm, kryckor sen december nån gång och nu äääääntligen en tid för igångsättning av förlossningen på fredag morgon dag 38+0! THANK GOD!!
ATT vi längtar efter att träffa vår lilla tjej!!

Jag håller metodiskt på att gå igenom lista efter lista på allt jag vill ha gjort innan hon föds. Idag tvingade jag iväg David på lunchen till babyland för att köpa tuttgrejjer till hans stora lycka (stackars karl) jag bestämde att det var "Boob Day" idag så så blev det.

*Ny bröstpump eftersom jag slängde ut den gamla i vrede förra gången med löftet att aldrig försöka amma igen, men jag är envis så nu ska de banne mig gå.

*Amningsnapp

*Kräm för bröstvårtor

*Inlägg och flaskor

och inte minst...

*Något speciellt té från weleda som ska öka mjölk produktion. (HAHA jag é en sån sucker för ekologiska produkter och alternativ medicin men tror på det stenhårt lol.)


Förra gången hade jag så svårt med amningen att jag slutade efter en månad men jag vill verkligen försöka få det att funka den här gången.


Det är så sjuuuukt mycket i huvet på mig nu att det är ett mirakel om jag klarar av att somna hur trött jag än är.
Äntligen en tid för igångsättning MEN...det känns läskigt eftersom man hör så otrolig mycket negativt om igångsättningar:( 

Att det kan ta sjukt lång tid som flera dar, och att man kan få pinvärkar som är värre än vanliga förlossningsvärkar men inte leder nån vart...ugh det låter ju vidrigt, för att inte tala om att det låter sjukt läskigt att ta håll på hinnorna för att få vattnet att gå...i mitt huvud låter det som om man tar hål på en vattenballong eller nått  "so if you hear anything exploding just run!".

Fast....jag vill ändå inte vara helt neggo, jag har hört åtminstonde en person säga att av fyra var hennes senaste som var igångsättning den bästa förlossningen hon haft. Och jag har lyckats hitta enstaka fall av positiva inlägg på nätet fast dom verkligen är enstaka...men jag antar att man oftast gör sig hörd om saker som varit påfrestande och jobbigt det e väll bara så man funkar helt enkelt.

Jag hoppas att det går bra, håller fast i vetskapen att det inte är första gången och att förra bara tog 8 timmar så förhoppningsvis går det fortare än 48 den här gången.

Ska kolla igenom listan igen nu och kanske skriva en ny innan David kommer hem.... jag är helt hopplös :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback