Nu tändas tusen juleljus...

Skrivet 2009-11-29 @ 12:19:11
Ingen snö än men alla fönster har adventsljustakar och jul myset kryper sig på med eller utan vita flingor och pulka. Nu står den sista etappen i den årliga helg trion för dörren... Torsdag = Thanksgiving Lördag = Lillajul och nu i eftermiddag ska vi fira första advent med att äta säsongens första julbord och umgås lite till. Det har ändå inte varit lika stressfullt som det kan vara i år tycker jag. Mysigt att umgås även om Elliot har kommit in i en mindre lugn och stillsam period. Igår påbörjade vi julpyntet här hemma men det känns liksom lite blah när sovrummet fortfarande behöver målas om och köket efter ett och ett halvt år fortfarande inte är färdigt.
Men vardagsrummet kan i alla fall bli fint och förhoppningsvis kan vi fixa dom andra två rummen i veckan.

Min åsikt är att det här ska bli den bästa julen någonsin...för det säger min Hellokitty choklad kalender och kitty kan ju inte ljuga eftersom hon är gjord av tyg och fluff. Det är ändå lite skummt att försöka skapa nya traditioner, i år är vi hemma på julafton med skräckblandad förtjusning. Lite sorgligt att inte saker är som dom alltid har varit men det är dom ju ändå inte så nu är det ju perfekta tillfället att prova något nytt. De senaste åren har vi flängt mellan min familj och Davids på julafton sen varit hos min släkt på juldagen och hans på annandan, och med tanke på vår egen lilla energiska kärnfamilj så kommer det förhoppningsvis att vara avslappnande och stämmningsfullt att få vara hemma och mysa på julafton, äta lite julmat titta på kalle anka och leka utan att behöva oroa sig över att man fördelar tiden lika på alla ställen man borde vara på.

Men...samtidigt som jag ser fram emot det ä jag lite rädd. Kommer vi få det långtråkigt? kommer alla andra ha mycket roligare utan oss? omg jag e sååå paranoid! det kommer bli skit mysigt. efter kyrkan kanske vi kan åka pulka om det finns snö. bästa julen nånsin med hemma mys och Hellokitty...

Kommentarer
Postat av: Mandy

Bästa julen my ass, utan mig kan den väl inte vara bra?!!



jag skoja bara. ni kommer få det skit mysigt det tror jag verkligen, no worries sissy.

Love ya

xoxo

2009-11-30 @ 22:58:47
URL: http://trustworthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback